Aventel Servicedesk

Contactgegevens Aventel Servicedesk

Onze servicedesk staat van maandag tot en met vrijdag voor u klaar gedrurende onze openingstijden van 08:30 tot 17:30.

Wij zijn bereikbaar per telefoon of e-mail.

Telefoon: 088-8812345  Kies voor optie 2 Technische Ondersteuning
E-mail: service@aventel.nl

Indien u ons een e-mail stuurt wordt uw melding automatisch geregistreerd in ons ticket systeem en streven wij er naar om binnen 2 werkdagen uw aanvraag in behandeling te nemen.

Voor spoedeisende zaken en of verstoringen op een van onze diensten kunt u altijd telefonisch contact opnemen.

Hulp op afstand via Aventel QuickSupport

Soms is het handig als een van onze servicedesk medewerkers met je ‘’meekijkt’’ om je probleem op te lossen. Echt meekijken lukt ons niet altijd maar met Aventel QuickSupport kunnen we een heel eind komen. Dit programma zorgt ervoor dat we via internet met je mee kijken op je scherm.

Het gebruik van Aventel QuickSupport

Indien een van onze servicedesk medewerkers aangeeft dat we je probleem sneller en of beter kunnen oplossen door met je mee te kijken, zal deze je vragen om via onderstaande knop Aventel QuickSupport te downloaden.

Quicksupport

Storingen en werkzaamheden

RSS CSP Reporter

  • Storing SELT / FTTH check 14 augustus 2020
    — Afmelding 14-08-2020 13:15 — De leverancier heeft de systemen hersteld. De Single Ended Line Test (SELT) en de FTTH check zijn weer beschikbaar. — Oorspronkelijke melding 14-08-2020 11:30 — Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) en de…Read more ›
  • Spoedonderhoud IRMA 13 augustus 2020
    Op donderdag 13 augustus 2020 wordt er  tussen 17:15 uur en 17:45 uur onderhoud uitgevoerd aan IRMA. Gedurende het onderhoud is IRMA verminderd beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
  • Porteringen afroepen via IRMA 13 augustus 2020
    —Afmelding storing 14-08-2020 09:00 — De verstoring is verholpen. Porteringen kunnen nu weer via IRMA afgeroepen worden. — Melding 13-08-2020 13:00– Het is op dit moment niet mogelijk om vaste porteringen af te roepen, te annuleren of van datum te…Read more ›
  • Gigaset N510 en de N720 13 augustus 2020
    — afmelding 13-08-2020 17:15 uur — Engineers geven aan dat de storing is opgelost. — update 13-08-2020 13:45 uur — De oorzaak is gevonden. Er wordt voor vanavond onderhoud ingepland. Onze engineers hebben een issue geconstateerd waardoor het voor de…Read more ›
  • Spoedonderhoud Cloud Portal 12 augustus 2020
    Van vrijdag 14 augustus 2020 18:00 uur tot maandag 17 augustus 2020 08:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Cloud Portal platform door de leverancier. De Cloud Portal is binnen dit tijdsvlak verminderd beschikbaar. Opleveringen kunnen tijdens het hele…Read more ›
  • Onderhoud Telefonieplatform 12 augustus 2020
    Op donderdag 13 augustus 2020 tussen 08:00 en 09:00 wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonieplatform. Tijdens het onderhoud is er geen impact verwacht. Onze engineers monitoren het platform na de werkzaamheden.
  • Storing leverstraat mobiel 12 augustus 2020
    — Afmelding storing 12 augustus 2020 20:15 uur — De storing is verholpen en de achterstand is inmiddels verwerkt. — Oorspronkelijke melding 12 augustus  2020 14:25 uur — Op dit moment is er een storing in de leverstraat voor mobiel.…Read more ›
  • Vertraging leverstraat mobiel 12 augustus 2020
    Momenteel worden we geconfronteerd met een aantal problemen in onze leveringssystemen die voor vertragingen en een achterstand in onze mobiele porteringsketen zorgen. Houd er rekening mee dat porteervolgorde langzaam of helemaal niet wordt verwerkt. We werken aan een oplossing voor…Read more ›
  • Onderhoud IRMA en de Beheerportal 12 augustus 2020
    Op maandag 24 augustus 2020 wordt er tussen 17:15 uur en 18:15 uur onderhoud uitgevoerd aan IRMA en de beheerportal. Gedurende het onderhoud zijn IRMA en de beheerportal verminderd beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen op te slaan voor het onderhoud…Read more ›
  • Vertraging leverstraat mobiel 3 augustus 2020
    Vanwege de 1e van de maand zijn de mobiele porteringen vandaag vertraagd. Wegens drukte kan dit tijdelijk langer duren dan gebruikelijk. Door drukte is het niet mogelijk dit te versnellen.

Instructievideo’s

Heeft u vragen over een van de instructievideo’s? Neem dan contact op met ons via service@aventel.nl.

Aventel EEN Hipper+ installatie en configuratie

In deze video krijgt u uitleg over de installatie en configuratie van de Hipper+ app.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (calltrough)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen door de centrale heen. De belkosten die hiermee worden gegenereerd zijn voor uw abonnement. Op deze manier belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (centrale belt terug)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen waarbij de centrale u terugbelt. Hiermee zijn de belkosten voor het gesprek voor de zaak en belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ gesprek doorverbinden

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app gesprekken kunt doorverbinden. Dit kan met en zonder ruggespraak.

© 2020 Aventel B.V. Alle rechten voorbehouden. | Update | Oplever