Aventel Servicedesk

Contactgegevens Aventel Servicedesk

Onze servicedesk staat van maandag tot en met vrijdag voor u klaar gedrurende onze openingstijden van 08:30 tot 17:30.

Wij zijn bereikbaar per telefoon of e-mail.

Telefoon: 088-8812345  Kies voor optie 2 Technische Ondersteuning
E-mail: service@aventel.nl

Indien u ons een e-mail stuurt wordt uw melding automatisch geregistreerd in ons ticket systeem en streven wij er naar om binnen 2 werkdagen uw aanvraag in behandeling te nemen.

Voor spoedeisende zaken en of verstoringen op een van onze diensten kunt u altijd telefonisch contact opnemen.

Hulp op afstand via Aventel QuickSupport

Soms is het handig als een van onze servicedesk medewerkers met je ‘’meekijkt’’ om je probleem op te lossen. Echt meekijken lukt ons niet altijd maar met Aventel QuickSupport kunnen we een heel eind komen. Dit programma zorgt ervoor dat we via internet met je mee kijken op je scherm.

Het gebruik van Aventel QuickSupport

Indien een van onze servicedesk medewerkers aangeeft dat we je probleem sneller en of beter kunnen oplossen door met je mee te kijken, zal deze je vragen om via onderstaande knop Aventel QuickSupport te downloaden.

Quicksupport

Storingen en werkzaamheden

RSS CSP Reporter

  • Storing monteursafspraak systeem 27 november 2020
    Op dit moment constateren wij een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt voor Fiber en Wok verbindingen. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Een oplostijd…Read more ›
  • Storing DSLAM regio Krimpen aan den IJssel 27 november 2020
    — Afmelding 27-11-2020 12:20 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost door het herstellen van de energievoorziening. — Oorspronkelijke melding 27-11-2020 11:00 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de…Read more ›
  • Infra informatie 26 november 2020
    — Afmelding 26-11-2020 15:15 uur — Engineers geven aan dat oorzaak is achterhaald en de storing is verholpen. Hierbij wordt deze melding gesloten. — Oorspronkelijk bericht 26-11-2020 13:15 uur — Engineers constateren dat er momenteel geen infra informatie opgehaald wordt.…Read more ›
  • Storing Eurofiber regio Zaandam 26 november 2020
    — Afmelding 26-11-2020 21:40 — Onze leverancier meldt dat de kabel is hersteld. We sluiten hierbij de melding. — Update 26-11-2020 17:00 — Herstel duurt langer dan verwacht. Er moet een nieuwe kabel aangelegd worden. We houden u op de…Read more ›
  • ETN regio Noord-Zuid Scharwoude 25 november 2020
    — Afmelding 25-11-2020 15:00 uur — Engineers melden dat de storing is verholpen. — Update 25-11-2020 13:10 — Engineers zijn gearriveerd op locatie en het zijn gestart met het onderzoek. — Oorspronkelijke melding 25-11-2020 10:20 — Momenteel constateren wij een…Read more ›
  • Onderhoud HIP Reporter en KPN EEN Rapportage 25 november 2020
    Op vrijdag 4 december 2020 wordt er tussen 01:30 uur en 05:30 uur door de leverancier onderhoud uitgevoerd aan HIP Reporter en KPN EEN Rapportage. Gedurende het onderhoud zijn de portalen niet bereikbaar. Op de verzameling van data wordt geen…Read more ›
  • Verstoring leverstraat mobiel 24 november 2020
    — Afmelding storing  25 november 09:06 uur — Hierbij melden we de storing af. De achterstand is inmiddels weggewerkt. — Update 24 november 2020 19:20 uur — Dienstverlening is hersteld. Engineers monitoren de leverstraat actief en achterstanden worden weggewerkt. —…Read more ›
  • Spoedonderhoud HIP Lab platform 24 november 2020
    Op dinsdag 24 november 2020 wordt er tussen 22:00 uur en 23:59 uur onderhoud uitgevoerd aan het HIP Lab platform. Gedurende het onderhoud zal het Lab platform ongeveer 10 minuten onbereikbaar zijn.
  • Spoedonderhoud IRMA 23 november 2020
    Op woensdag 25 november 2020 wordt er  tussen 17:15 uur en 17:45 uur onderhoud uitgevoerd aan IRMA. Gedurende het onderhoud is IRMA verminderd beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
  • Spoedonderhoud HIP Receptionist+ en KPN Receptie+ 23 november 2020
    Op dinsdag 24 november 2020 wordt er tussen 06:30 uur en 07:00 uur door de leverancier onderhoud aan HIP Receptionist+ en KPN Receptie+ uitgevoerd. Er wordt geen impact verwacht gedurende het onderhoud.

Instructievideo’s

Heeft u vragen over een van de instructievideo’s? Neem dan contact op met ons via service@aventel.nl.

Aventel EEN Hipper+ installatie en configuratie

In deze video krijgt u uitleg over de installatie en configuratie van de Hipper+ app.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (calltrough)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen door de centrale heen. De belkosten die hiermee worden gegenereerd zijn voor uw abonnement. Op deze manier belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (centrale belt terug)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen waarbij de centrale u terugbelt. Hiermee zijn de belkosten voor het gesprek voor de zaak en belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ gesprek doorverbinden

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app gesprekken kunt doorverbinden. Dit kan met en zonder ruggespraak.

© 2020 Aventel B.V. Alle rechten voorbehouden. | Update | Oplever