Aventel Servicedesk

Contactgegevens Aventel Servicedesk

Onze servicedesk staat van maandag tot en met vrijdag voor u klaar gedurende onze openingstijden van 08:30 tot 17:30.

Wij zijn bereikbaar per telefoon of e-mail.

Telefoon: 088-8812345  Kies voor optie 2 Technische Ondersteuning
E-mail: service@aventel.nl

Indien u ons een e-mail stuurt wordt uw melding automatisch geregistreerd in ons ticket systeem en streven wij ernaar om binnen 2 werkdagen uw aanvraag in behandeling te nemen.

Voor spoedeisende zaken en of verstoringen op een van onze diensten kunt u altijd telefonisch contact opnemen.

Hulp op afstand via Aventel QuickSupport

Soms is het handig als een van onze servicedesk medewerkers met u ‘’meekijkt’’ om je probleem op te lossen. Echt meekijken lukt ons niet altijd maar met Aventel QuickSupport kunnen we een heel eind komen. Dit programma zorgt ervoor dat we via internet met u mee kijken op je scherm.

Het gebruik van Aventel QuickSupport

Indien een van onze servicedesk medewerkers aangeeft dat we uw probleem sneller en of beter kunnen oplossen door met u mee te kijken, zal deze u vragen om via onderstaande knop Aventel QuickSupport te downloaden.

Quicksupport

Storingen en werkzaamheden

RSS CSP Reporter

  • Spoedonderhoud FortiGate 27 februari 2021
    — Update 27 februari 2021 20:38 uur — De werkzaamheden zijn vervroegd naar 27 februari 2021 vanaf 21:00 uur. — Oorspronkelijk bericht 27 februari 2021 19:15 uur — Op zaterdag 27 februari 2021 wordt er tussen 22:00 uur en 23:00…Read more ›
  • Verminderde bereikbaarheid fortigate management 27 februari 2021
    — Update 27 februari 2021 22:05 uur — De impact is sinds 21:08 weggenomen en de toegang tot de management portal is hersteld. Momenteel is er sprake van een verminderde redundantie op een deel van het fortigate platform. Engineers zijn…Read more ›
  • Mailservice Ironport 26 februari 2021
    *** Afmelding 26-02-2021 16:45 *** Onze engineers geven aan dat er geen meldingen meer zijn ontvangen. Bij deze word de CSP melding gesloten.   *** Update 26-02-2021 12:18 *** De spam die het probleem veroorzaakt heeft doet zich momenteel niet…Read more ›
  • Verstoring leverstraat mobiel 26 februari 2021
    — Update 26-02-2021 2021 16:45 uur — Dienstverlening is hersteld. Engineers monitoren de leverstraat actief en achterstanden worden weggewerkt. — Update 26-02-2021 11:22 uur— Op dit moment is er een storing in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet…Read more ›
  • Spoedonderhoud OneBase en de Beheer Portal 25 februari 2021
    Op maandag 1 maart 2021 wordt er tussen 07:00 en 08:30 onderhoud uitgevoerd aan OneBase en de Beheer Portal. Tijdens het onderhoud is het kortdurend niet mogelijk om actuele verbruiksoverzichten in te zien. Hoogverbruik- en fraudedetectie en calldata worden met…Read more ›
  • Spoedonderhoud HIPIN / KPN EEN software integratie 25 februari 2021
    Op donderdag 25 februari 2021 wordt er tussen 21:30 en 23:30 onderhoud uitgevoerd aan HIPIN / KPN EEN software integratie. Dit onderhoud is om reeds bestaande inlogproblemen te verhelpen. Er wordt geen verder impact verwacht op de beschikbaarheid van de…Read more ›
  • Inloggen HIPIN / KPN EEN Software Integratie 25 februari 2021
    — Update 26 februari 2021 09:10 — De herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd. Momenteel wordt een correcte werking van de software geverifieerd met diverse eindgebruikers. — Update 25 februari 2021 16:30 — Herstelwerkzaamheden zijn ingepland voor 25 februari 2021 tussen 21:30 uur…Read more ›
  • Spoedonderhoud IRMA en de Beheer Portal 25 februari 2021
    Op donderdag 25 februari 2021 wordt er tussen 17:15 uur en 18:15 uur onderhoud uitgevoerd aan IRMA en de Beheer Portal. Gedurende het onderhoud zijn IRMA en de Beheer Portal verminderd beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen op te slaan voordat…Read more ›
  • Spoedonderhoud FortiGate 24 februari 2021
    Op woensdag 24 februari 2021 wordt er tussen 22:00 uur en 23:00 uur onderhoud uitgevoerd aan FortiGate. Gedurende het onderhoud kan er een korte onderbreking worden waargenomen bij remote user authenticatie. Onze engineers monitoren het platform na afloop van de…Read more ›
  • Call Recording portal 24 februari 2021
    — Update 25 februari 2021 09:00 — De bereikbaarheid van de portalen is hersteld. Hierbij wordt de melding gesloten — Oorspronkelijk bericht 24 februari 2021 16:27 — Engineers constateren dat de Call recording portalen niet bereikbaar zijn. Het gaat om…Read more ›

Instructievideo’s

Heeft u vragen over een van de instructievideo’s? Neem dan contact op met ons via service@aventel.nl.

Aventel EEN Hipper+ installatie en configuratie

In deze video krijgt u uitleg over de installatie en configuratie van de Hipper+ app.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (calltrough)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen door de centrale heen. De belkosten die hiermee worden gegenereerd zijn voor uw abonnement. Op deze manier belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (centrale belt terug)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen waarbij de centrale u terugbelt. Hiermee zijn de belkosten voor het gesprek voor de zaak en belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ gesprek doorverbinden

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app gesprekken kunt doorverbinden. Dit kan met en zonder ruggespraak.

Aventel Speedtest

Wilt u weten hoe snel uw internetverbinding is? Doe dan de Aventel speedtest. Binnen enkele seconden ziet u de upload- en downloadsnelheid op uw locatie.

Wilt u weten welke (snellere) verbindingen mogelijk zijn op uw locatie? Raadpleeg dan onze postcodecheck of neem contact op met ons team.

Aventel Speedtest
© 2021 Aventel B.V. Alle rechten voorbehouden. | Update | Oplever