Aventel Servicedesk

Contactgegevens Aventel Servicedesk

Onze servicedesk staat van maandag tot en met vrijdag voor u klaar gedurende onze openingstijden van 08:30 tot 17:30.

Wij zijn bereikbaar per telefoon of e-mail.

Telefoon: 088-8812345  Kies voor optie 2 Technische Ondersteuning
E-mail: service@aventel.nl

Indien u ons een e-mail stuurt wordt uw melding automatisch geregistreerd in ons ticket systeem en streven wij ernaar om binnen 2 werkdagen uw aanvraag in behandeling te nemen.

Voor spoedeisende zaken en of verstoringen op een van onze diensten kunt u altijd telefonisch contact opnemen.

Hulp op afstand via Aventel QuickSupport

Soms is het handig als een van onze servicedesk medewerkers met u ‘’meekijkt’’ om je probleem op te lossen. Echt meekijken lukt ons niet altijd maar met Aventel QuickSupport kunnen we een heel eind komen. Dit programma zorgt ervoor dat we via internet met u mee kijken op je scherm.

Het gebruik van Aventel QuickSupport

Indien een van onze servicedesk medewerkers aangeeft dat we uw probleem sneller en of beter kunnen oplossen door met u mee te kijken, zal deze u vragen om via onderstaande knop Aventel QuickSupport te downloaden.

Quicksupport

Storingen en werkzaamheden

RSS CSP Reporter

  • Storing Eurofiber regio Driebergen 21 september 2021
    — Afmelding 21-09-2021 17:00 — Eurofiber meldt dat de stroomverstoring in de centrale is opgelost. — Oorspronkelijke melding 21-09-2021 15:30 — Eurofiber meldt een storing in regio Driebergen. Eurofiber heeft de storing in onderzoek en engineers zijn aangestuurd. Als gevolg…Read more ›
  • Spoedonderhoud telefonieplatform 21 september 2021
    Op dinsdag 21 september 2021 wordt er tussen 22:00 uur en 23:00 uur onderhoud uitgevoerd aan het telefonieplatform. Gedurende het onderhoud wordt er geen impact verwacht. Engineers monitoren het platform na de werkzaamheden.
  • FortiGate en E.V.I. DNS filter verzoeken 20 september 2021
    — Update bericht dinsdag 21 september 2021 17:10 uur — Engineers geven aan dat gebruikers van FortiGate VDOM’s en E.V.I. diensten geen hinder meer ervaren bij het bezoeken van webpagina’s. Het platform wordt nauwlettend in de gaten gehouden en het…Read more ›
  • Onderhoud IRMA en de Beheerportal 20 september 2021
    Op woensdag 6 oktober 2021 wordt er  tussen 17:15 uur en 18:15 uur onderhoud uitgevoerd aan IRMA en de Beheerportal. Gedurende het onderhoud zijn IRMA en de Beheerportal verminderd beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen op te slaan voordat de update…Read more ›
  • App update: IAM Mobile IOS15 19 september 2021
    Vanaf maandag 20 september 2021 08:00 uur is er een applicatie update in de Apple App Store beschikbaar voor IAM Mobile gebruikers. Gebruikers ontvangen indien ingesteld automatisch een update van de app op het mobiele device. Wanneer dit niet is…Read more ›
  • Onderhoud telefonieplatform 16 september 2021
    Op woensdag 6 oktober 2021 wordt er tussen 23:00 uur en 23:59 uur onderhoud uitgevoerd aan het telefonieplatform. Gedurende het onderhoud wordt er geen impact verwacht. Engineers monitoren het platform na de werkzaamheden.
  • Onderhoud OneBase en de Beheer Portal 16 september 2021
    Op donderdag 23 september 2021 wordt er tussen 07:00 en 08:30 onderhoud uitgevoerd aan OneBase en de Beheer Portal. Tijdens het onderhoud is het kortdurend niet mogelijk om actuele verbruiksoverzichten in te zien. Hoogverbruik- en fraudedetectie en calldata worden met…Read more ›
  • Spoedonderhoud telefonieplatform 15 september 2021
    Tussen woensdag 15 september 23:00 uur en donderdag 16 september 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonieplatform. Gedurende het onderhoud zal een beperkt deel van de gebruikers geen gebruikerswijzigingen kunnen doorvoeren op hun telefooncentrale. Engineers monitoren het platform…Read more ›
  • Spoedonderhoud FortiGate en Extra Veilig Internet 15 september 2021
    Tussen woensdag 15 september 2021 23:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan FortiGate en E.V.I.. Gedurende het onderhoud wordt er geen impact verwacht. Onze engineers monitoren het platform na afloop van de werkzaamheden.
  • Storing Eurofiber regio Leiden 14 september 2021
    — Afmelding 14-09-2021 19:15 — Eurofiber heeft de storing verholpen. — Oorspronkelijke melding 14-09-2021 16:30 — Eurofiber meldt een storing in regio Leiden. Eurofiber heeft de storing in onderzoek en engineers zijn aangestuurd. Als gevolg van de storing is de…Read more ›

Instructievideo’s

Heeft u vragen over een van de instructievideo’s? Neem dan contact op met ons via service@aventel.nl.

Aventel EEN Hipper+ installatie en configuratie

In deze video krijgt u uitleg over de installatie en configuratie van de Hipper+ app.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (calltrough)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen door de centrale heen. De belkosten die hiermee worden gegenereerd zijn voor uw abonnement. Op deze manier belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (centrale belt terug)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen waarbij de centrale u terugbelt. Hiermee zijn de belkosten voor het gesprek voor de zaak en belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ gesprek doorverbinden

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app gesprekken kunt doorverbinden. Dit kan met en zonder ruggespraak.

Aventel Speedtest

Wilt u weten hoe snel uw internetverbinding is? Doe dan de Aventel speedtest. Binnen enkele seconden ziet u de upload- en downloadsnelheid op uw locatie.

Wilt u weten welke (snellere) verbindingen mogelijk zijn op uw locatie? Raadpleeg dan onze postcodecheck of neem contact op met ons team.

Aventel Speedtest
© 2021 Aventel B.V. Alle rechten voorbehouden. | Update | Oplever