Bedankt voor 2020

Het team van Aventel bedankt alle klanten en relaties voor het vertrouwen dat jullie ook in 2020 in ons hebben gesteld. In deze blog blikken we even kort terug op een jaar dat, ondanks dat het spannend was, ook de nodige hoogtepunten met zich meebracht. 

Onzeker

even Schrier: ‘Als er één ding is waar niemand dit jaar omheen kon, is het wel de coronacrisis. Na de fameuze persconferentie in maart waren we met z’n allen even heel onzeker over wat er ging gebeuren. Zo terugkijkend aan het eind van 2020 kan ik zeggen dat het eigenlijk allemaal relatief goed is gegaan, we zijn geen klanten verloren door faillissementen en zelf hebben we de crisis ook goed doorstaan. Zelfs dit jaar kende een aantal hoogtepunten, zoals de recente overname van Beconnected-IJsselstein, waarover in een latere blog meer.’

Connectiviteit

Martien den Hollander: ‘Ook al zit connectiviteit ons in het bloed, het was voor ons team toch ook echt even schakelen om ineens op afstand te werken. Dat is goed gelukt en daar ben ik echt trots op. We zijn veel gaan werken met video, en hebben onze klanten geholpen optimaal te videovergaderen met  Microsoft Teams. 2020 was ook het jaar waarin we de integratie met Aspider, het bedrijf dat we in 2018 overnamen, tot een goed einde brachten. De drie nieuwe medewerkers die we daarmee in ons team kregen, zijn inmiddels volledig opgenomen in de Aventel-familie.’

Oude rotten

‘Over de Aventel-familie gesproken, dit jaar hadden we maar liefst vier jubilea te vieren’, vult Steven aan. ‘Mauro en Marco waren 12,5 jaar in dienst en Harry en Richard maar liefst 15 jaar. Echte oude rotten in hun vak dus. Het feit dat ze het zo lang bij ons uithouden, geeft volgens mij wel aan dat je iets goed doet voor je personeel.’

Flexibiliteit

Sebastiaan Bouman is vooral onder de indruk van de flexibiliteit van iedereen: ‘Bedrijven en hun medewerkers moesten ineens overstappen van werken op kantoor naar de thuiswerkplek. Dat ging niet overal direct even soepel, maar al heel snel zagen we een professionaliseringsslag plaatsvinden. Mensen bestelden headsets, namen zakelijke toestellen mee naar huis, dat soort zaken. Daar hebben we onze webshop op aangepast, zodat iedereen thuis nog professioneler en productiever aan de slag kon. Met de I AM-app hebben we voor veel klanten een thuiswerkplek gecreëerd op gebied van telefonie. Ook hebben we de nodige instructievideo’s gemaakt, die bijna net zo duidelijk uitleg geven als een mens van vlees en bloed die aan je bureau staat.’

Begrip

Esther Henebiens vond vooral het onderlinge begrip heel bijzonder: ‘Toen de crisis zijn intrede deed in maart, bracht dat ook wat ongemakken met zich mee. Mensen waren er even niet en soms duurde het wat langer voor sommige diensten of artikelen geleverd werden. Wat ik heel mooi vond was dat iedereen om ons heen zo veel begrip toonde voor elkaar, iedereen was voelbaar doordrongen van het feit dat er écht iets aan de hand was in de wereld.’

Knap staaltje teamwerk

Een van de oude rotten in ons team, Harry Bos, is supertrots op het staaltje teamwork dat we dit jaar geleverd hebben bij Hellmann Worldwide Logistics: ‘In twee loodsen in de Rotterdamse Europoort hebben we het hele wifinetwerk heringericht. Daar lopen mensen rond met scanners om te zorgen dat de juiste pallet op de juiste plek terechtkomt. Daar is een feilloos wifibereik voor nodig. Nadat we een speciale meting hebben laten doen, zijn we aan de slag gegaan. Bij elkaar is er zo’n twee kilometer kabel ingegaan. In de ene loods hebben we 38 zenders geplaatst en in de ander 26. En dat op zo’n 12 meter hoogte. Dat was wat je noemt stunten op de vierkante meter! Het was een intensief project, waar we ook ’s avonds en in het weekend aan gewerkt hebben. Echt iedereen van Aventel heeft hier zijn of haar steentje aan bijgedragen, dat was een prachtig staaltje teamwork. En de klant was hartstikke blij, dat is waar je het voor doet natuurlijk!’

Elkaar in de ogen kijken

‘Er staat ons heel wat te doen in 2021’, sluit Martien af. ‘De integratie van Beconnected-IJsselstein is er een van. We hebben ook heel wat salescampagnes op de planning staan. Maar waar we vooral naar uitkijken is het moment dat we onze klanten weer kunnen bezoeken. Elkaar weer even de hand schudden en gewoon in de ogen kijken tijdens een updategesprek. Ja, dat persoonlijke contact hebben we nog het meest gemist.’

Fijne feestdagen

We wensen iedereen heel fijne en gezonde feestdagen. Het zal anders zijn dan anders, maar probeer er toch het beste van te maken. Wij kijken er met het hele team naar uit om van 2021 een succesvol jaar te maken. Nu al zin om even te sparren over hoe onze oplossingen in 2021 voor jouw onderneming kunnen werken? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. We leren jou en je bedrijf graag kennen.

Het hele team van Aventel