Albatros Banden 

Dikke pluim voor Aventel
Albatros Banden is een familiebedrijf waar service en kwaliteit al zo’n vijftig jaar voorop staan. Thom van de Graaf, manager bij Albatros Banden: “In de vijftig jaar van ons bestaan hebben we een behoorlijke klantenkring opgebouwd. Naast het vervangen van banden, zijn we ook ontzettend druk bezig met het uitvoeren van onderhoud en reparaties, het geven van advies en het afstellen van veiligheidssystemen. Voor onze telefonie- en ICT-oplossingen vertrouwen we op Aventel.”

Een aantal jaar geleden speelden er een aantal dingen tegelijk. Albatros Banden ging verbouwen, ISDN zou op niet al te lange termijn gaan verdwijnen, én ze stapten over op een nieuw systeem waarvoor een snellere internetverbinding nodig was. Thom: “We waren bezig met glasvezel, maar ondanks dat het aanbod er lag, kon onze toenmalige partner niet leveren. Er gebeurde van alles, maar de realisatie van onze glasvezellijn bleef uit. Sebastiaan Bouman was al jaren klant bij ons. Hij had me kort daarvoor verteld dat hij een nieuwe baan had gevonden bij Aventel. Met dat in mijn achterhoofd besloot ik op een avond er eens een belletje aan te wagen. Ik deed het verhaal uit de doeken en vroeg Sebastiaan of Aventel ons misschien uit de brand kon helpen. Dat hebben ze gedaan en dat is ons enorm goed bevallen!” 

Dikke pluim

Ook nu waren er tijdens het implementatietraject wat hobbels op de weg. “Dat kan altijd gebeuren”, vervolgt Thom, “maar het is maar net hoe je ermee omgaat. En het team van Aventel ging daar fantastisch mee om. Het heeft ze ongetwijfeld veel stress en slapeloze nachten opgeleverd, maar een dikke pluim voor de manier waarop ze het toch hebben opgelost en voor honderd procent klanttevredenheid zijn gegaan.”

Goede verbindingen

“We werken nu zo’n jaar of twee met onze nieuwe telefonie- en ICT-oplossingen en het werkt geweldig. De telefonie is beter te managen en de dataverbinding is top. Ook nu, tijdens de coronacrisis waarin we soms op afstand werken en veel via Microsoft Teams doen, blijkt de verbinding prima te voldoen. We zijn gewoon dik tevreden.”

Risico

“Behalve telefonie en internet, nemen we ook Microsoft 365 af bij Aventel, inclusief de bekende Office-applicaties. Het is ideaal dat we vanaf elk apparaat en elke willekeurige plek kunnen inloggen. Het risico is natuurlijk dat je 24/7 aan het werk bent, maar dat je even snel een klant kunt helpen, waar je ook bent, is heel fijn. Ook qua telefonie zijn we heel tevreden. De hardware, de ondersteuning, de software, het werkt allemaal top.”

Niet meer terug

“Van tevoren konden we ons niet echt een voorstelling maken hoe alles zou gaan werken. Inmiddels willen we niet meer terug. Een mooie prijs neerleggen kan iedereen, het gaat erom hoe je met je klant omgaat en hoe je een probleem oplost als die zich voordoet. Ik durf gerust te stellen dat Aventel met kop en schouders boven de anderen uitsteekt.”