Zorgeloos op vakantie dankzij onze dataroaming-blokkade
Gaat u binnenkort op vakantie naar het buitenland en wilt u onverwacht hoge kosten voorkomen voor uw telefoon- en dataverbruik? Dit kan door een dataroaming-blokkade in te stellen.
Als u in het buitenland gebruik maakt van uw mobiele telefoon, dan moet u rekening houden met extra kosten. U betaalt namelijk ook kosten aan de buitenlandse aanbieder van het netwerk dat u gebruikt. Dit geldt zowel voor spraak, SMS , data en andere diensten. Deze kosten heten roamingkosten en worden door Aventel aan u doorberekend.
Om onverwacht hoge roamingkosten te voorkomen, kunt u een data-romingblokkade instellen. U geeft hierbij aan u gebruik wilt maken van de blokkade-optie en bij welk bedrag de blokkade in werking moet treden. De blokkade en het bedrag kunt u zelf instellen via ons Billing Portal *.
De data-roamingblokkade geldt wereldwijd. Heeft u al een EU-module, of een wereldmodule? Dan telt het verbruik binnen die module niet mee voor het vaststellen van de ingestelde blokkade.
Dataroaming-blokkade instellen
- Ga naar ons Billing portal * en log in.
- Pas het bedrag aan onder Instellingen / Mobiel.
- Klik op Opslaan en sluit het scherm.
Tip: stel een lager bedrag in
Stel altijd een lager bedrag in dan u in gedachte heeft. Bij het meten van uw verbruik zit altijd een vetraging. Hierdoor is uw actuele verbruik vaak al hoger op het moment dat de blokkade in werking treedt.
Dataroaming-blokkade opheffen
U kunt op elk gewenst moment de blokkade opheffen via het Billing Portal.
- Ga naar ons Billing portal * en log in.
- Vink Blokkeren dataroaming uit
- Klik op Opslaan en sluit het scherm.
* Heeft u nog geen login op ons Blilling Portal? Vraag deze dan aan via mobiel@aventel.nl.
Aventel wenst u alvast een hele fijne vakantie!