Hoelang wacht u tot uw ISDN telefooncentrale defect raakt?

U heeft vast wel gehoord van de nieuwe ‘telefooncentrale in de cloud’. Uw ISDN telefooncentrale werkt echter al jaren prima; overstappen vindt u niet nodig en risicovol. Maar wat als deze oude machine een keer gaat kraken? Kunt u dan nog ondersteuning verwachten?

Serieuze problemen bij een defect

In de meeste gevallen zijn er geen onderdelen meer te krijgen voor oude ISDN centrales en is de serviceovereenkomst al lang beëindigd door de leverancier. Een defect betekent in dat geval meteen een langdurige onbereikbaarheid van uw bedrijfstelefoonnummer en hoge kosten.

 KPN schakelt het telefoonnummer van uw ISDN lijn namelijk niet door naar uw mobiele telefoon. Ook zal er een vervangende centrale gezocht en geïnstalleerd moeten worden.

Heeft u er weleens over nagedacht wat het voor uw organisatie betekent als u een aantal dagen niet bereikbaar bent?

Optimaliseer uw bereikbaarheid

Een telefooncentrale is in de basis aan machine die communicatie optimaliseert tussen uw organisatie en de rest van de wereld. Haal het maximale uit deze techniek door u een aantal vragen te stellen: 

  • Staat uw telefooncentrale in dienst van uw klanten? Of in dienst van u zelf? Bedrijven die vanuit de klant denken presteren beter.
  • Is de bereikbaarheid geregeld? Oftewel, krijgen de bellers zo snel mogelijk de juiste persoon aan de lijn?

Om de bereikbaarheid optimaal te houden, is het zaak dat uw telefooncentrale vaak geüpdatet wordt. Uw organisatie verandert continu, dus uw telefooncentrale zal mee moeten veranderen.

Met oude ISDN centrales is beheer door de leverancier op afstand vaak lastig of helemaal niet (meer) mogelijk. Optimaliseren van de bereikbaarheid gaat dus traag en kost veel geld. Schuift u het vooruit, of stelt u het af? Dit heeft een negatief effect op de interne en externe communicatie en bereikbaarheid van uw organisatie.

Altijd bereikbaar met Hosted VoIP

Gelukkig is er een oplossing voor deze risico’s. Met Hosted VoIP is de bereikbaarheid van uw organisatie gegarandeerd. Uw telefooncentrale is een cloud gebaseerde oplossing die in twee datacenters wordt gehost. Dit betekent dat een defect geen impact heeft op uw bereikbaarheid.

De inkomende gesprekken zullen altijd via een alternatieve route bij u terecht komen. Zelfs bij een stroomstoring op uw bedrijfslocatie blijft u bereikbaar via uw mobiele telefoon. Het beheren van een doorschakeling naar uw mobiele telefoon doet u via een app of het wordt automatisch ingesteld in uw Cloud telefooncentrale. Die centrale veroudert nooit omdat deze continu wordt voorzien van nieuwe updates.

Daarbij sluit de Cloud telefooncentrale altijd aan op de actuele behoefte.

  • Medewerkers en functionaliteiten kunnen on demand worden toegevoegd of verwijderd.
  • Het aanschaffen van hardware zoals bij een ISDN-telefooncentrale is dus niet meer nodig.
  • U betaalt een vast bedrag per maand op basis van uw actuele behoefte.
  • Het beheer gebeurt via een website of app waar zowel u als Aventel 24 uur per dag toegang tot heeft, zodat u op elk gewenst moment wijzigingen kunt doorvoeren

Wacht u tot uw ISDN telefooncentrale in rook opgaat of hoopt u dat uw centrale de eindstreep haalt? KPN gaat vanaf 1 september 2019 ISDN actief uitfaseren. De vraag is dus niet óf u gaat overstappen maar wánneer. Lees ook ons artikel over de uitfasering van ISDN bij KPN.

We kunnen u ook meteen helpen. Wij zullen eerst een Telecomscan uitvoeren waarbij wij op uw locatie kijken naar:

  • uw huidige telefonie bekabeling
  • pin apparaat
  • alarm
  • frankeermachine
  • fax, en nog veel meer

Wij controleren dan of deze apparatuur geschikt zijn voor VoIP telefonie. Wij stellen voor u een concreet document op, zodat u precies weet waar u aan toe bent en wat uw mogelijkheden zijn voor VoIP telefonie. Vraag hier de Telecomscan aan!